Napisane przez 12:47 Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

PLAC ZABAW

Przeczytaj dziecku bajkę pod tytułem: „Plac zabaw”. W trakcie czytania bajki, wykonaj wspólnie z dzieckiem ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia najlepiej wykonywać przed lustrem – można wspólnie z dzieckiem usiąść przed dużym lustrem lub dać dziecku do ręki małe lusterko, w którym będzie kontrolowało, czy poprawnie wykonuje dany ruch.

Julia i Antek wybrali się wspólnie na plac zabaw (buzia szeroko otwarta, kląskaj językiem, naśladując kroki). Aby wejść na plac zabaw, trzeba było włożyć specjalny klucz do starej furtki. Julia zdjęła z szyi klucz zawieszony na sznurku (buzia szeroko otwarta, wysuń czubek języka przez zbliżone do siebie zęby) i podała go Antkowi. Antek spróbował włożyć go do dziurki od klucza (dotykaj czubkiem języka podniebienia), ale to nie było proste zadanie. Dziurka od klucza zdawała się przemieszczać. Najpierw przesunęła się w górę (dotykamy czubkiem języka podniebienia przy szeroko otwartej buzi), potem w prawą stronę (dotykamy czubkiem języka prawego kącika ust), następnie, gdy już prawie udało się włożyć klucz do dziurki, dziurka szybko odskoczyła w lewą stronę (dotykamy czubkiem języka lewego kącika ust). W tym momencie, Julia przypomniała sobie ważną rzecz.

– No tak, zapomnieliśmy powiedzieć tajnego hasła! – stwierdziła Julia (robimy zatroskaną minę). Musimy je szybko powtórzyć! – dodała dziewczynka.

– Pamiętasz? – spytał Antek.

– Tak! – odpowiedziała z uśmiechem Julia (uśmiechnij się szeroko, pokazując zęby). Etla-kekla, tetla-fetla, blum!” – Julia wypowiedziała hasło (powtórz hasło).

Dziurka natychmiast przestała się ruszać (dotknij czubkiem języka podniebienia, język pozostaje nieruchomy przez kilka sekund, buzia szeroko otwarta). Antek bez problemu włożył do niej klucz i szybko go przekręcił (buzia szeroko otwarta, narysuj czubkiem języka koło na podniebieniu). Bramka się otworzyła (otwórz usta z jednoczesnym mlaśnięciem). Dzieci od razu weszły na plac zabaw. Ku ich ogromnemu zdziwieniu (zrób zdziwioną minę), na placu zabaw nikogo nie było. Dzieci były przekonane, że jeszcze chwilę wcześniej, na placu zabaw było tłoczno i gwarno.

 – Chodźmy na zjeżdżalnię! – zawołała Julia (zrób zjeżdżalnię z języka – czubek języka oparty o dolne zęby, środek i tył języka się unoszą, buzia szeroko otwarta).

Dzieci wspięły się po drabince na zjeżdżalnię (czubkiem języka dotknij dolnych zębów, następnie unieś czubek języka do górnych zębów) i trzymając się za ręce, zjechały w dół (przesuwaj czubek języka po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła). Gdy zbliżały się do końca zjeżdżalni, zobaczyły duży otwór w piasku tuż przed końcem zjeżdżalni (ułóż usta w koło). Antek z Julią nie dali rady wyhamować. Dzieci wpadły do długiego tunelu, prowadzącego w głąb ziemi (ułóż język w rurkę).

Tutaj kończy się nasza opowieść. Spróbuj wspólnie z dzieckiem wymyślić dalszą część tej historii😊.

(Visited 173 times, 1 visits today)
Ostatnio edytowany: 23 września, 2021
Zamknij