Napisane przez 22:19 Ćwiczenia prawidłowej artykulacji

LABIRYNT

Dzieci uwielbiają labirynty, warto je wykorzystywać na różnych etapach terapii logopedycznej. Labirynty można wykonać samodzielnie. Można także dostosować do naszych potrzeb labirynt znaleziony np. w edukacyjnych książeczkach czy na różnych portalach edukacyjnych dla dzieci. Jeśli Twoje dziecko uczy się wymawiać głoski w izolacji, przygotuj mu labirynt literkowy. Na planszy labiryntu umieść różne literki – w tym kilka literek odpowiadających głosce, którą dziecko ćwiczy (te literki powinny być umieszczone na drodze prowadzącej do mety labiryntu). Zadanie dziecka polega na odnalezieniu właściwej drogi. W labiryncie dziecko zbiera tylko swoje literki, omijając jednocześnie inne literki. Oczywiście za każdym razem, gdy dziecko napotka w labiryncie literkę odpowiadającą ćwiczonej głosce, musi ją poprawnie powtórzyć. W przykładzie poniżej dziecko powinno odszukać drogę wyznaczoną przez literkę [z]. Jeśli dziecko uczy się czytać, na ścieżkach labiryntu można umieścić litery, które po kolei zbierane, utworzą słowo – hasło labiryntu, u mnie hasłem jest słowo „kasztan”.

Na drogach labiryntu można umieścić również obrazek lub obrazki, których nazwy zawierają ćwiczoną przez dziecko głoskę. Za każdym razem, gdy dziecko napotka w labiryncie obrazek, musi powtórzyć prawidłowo jego nazwę. Labirynty poniżej utrwalają prawidłową artykulację głoski [k].

(Visited 37 times, 1 visits today)
Ostatnio edytowany: 25 sierpnia, 2020
Zamknij