Na dużej kartce papieru, przyklejonej taśmą do podłogi, narysuj chodnikową grę w „klasę”. Każde pole gry uzupełnij np. ćwiczoną przez dziecko głoską, sylabą z ćwiczoną głoską, prostym rysunkiem, którego nazwa ma ćwiczoną przez dziecko głoskę lub rysunkiem buzi przedstawiającym wybrane ćwiczenie narządów artykulacyjnych.
Gra może dotyczyć np. tylko ćwiczeń narządów artykulacyjnych, wtedy w każdym polu trzeba narysować inną minę do naśladowania. W innej wersji gry, na każdym polu możesz napisać sylabę z ćwiczoną przez dziecko głoską. Według mnie, najfajniejsza jest wersja mieszana gry, która zawiera zarówno ćwiczenia narządów artykulacyjnych jak i ćwiczenia głoski w izolacji, sylabach i słowach. W bezdeszczowe dni w grę można zagrać także na dworze, rysując ją kredą wspólnie z dzieckiem na chodniku.
Zasady gry – dziecko przeskakuje po kolei z pola na pole, wykonując ćwiczenie narządów artykulacyjnych lub powtarzając głoskę, sylabę lub słowo z pola, na które skoczyło. Gra podwórkowa nigdy się nie nudzi, gdyż za każdym razem może wyglądać zupełnie inaczej, wszystko zależy od waszej wyobraźni.