Na podłodze ułóż 3 okręgi. Okręgi możesz zrobić z klocków, szarf, kawałków bibuły, etc. W moim przykładzie wykorzystałam klocki-słomki. Czas na zabawę!
Zadanie dziecka polega na wysłuchaniu słowa, zastanowieniu się, w której pozycji słowa słyszy uzgodnioną wcześniej głoskę i wskoczeniu do odpowiedniego okręgu, zgodnie z następującymi zasadami:
– wskocz do pierwszego okręgu, jeśli usłyszysz słowo z głoską [sz] na początku słowa, np. „szafa”
– wskocz do drugiego okręgu, jeśli usłyszysz słowo z głoską [sz] w środku słowa, np. „muszelka”
– wskocz do ostatniego okręgu, jeśli usłyszysz słowo z głoską [sz] na końcu słowa, np. „mysz”
Głoskę [sz] wykorzystaną w przykładzie, oczywiście możesz zastąpić jakąkolwiek głoską, którą dziecko aktualnie ćwiczy.