Napisane przez 13:45 Ćwiczenia prawidłowej artykulacji

PRZYPINANKA

Do wykonania ćwiczenia przygotuj kilkanaście klamerek do przypinania prania w dwóch różnych kolorach oraz kilkanaście obrazków (wśród nich takie, które przedstawiają słowa zaczynające się na głoskę aktualnie ćwiczoną przez dziecko). W moim przykładzie wykorzystałam klamerki w kolorze niebieskim i czerwonym oraz obrazki z jednej z gier dla dzieci. Połowa obrazów przedstawia słowa zaczynające się na głoskę [L]. Obrazki można również powycinać ze starych malowanek, czasopism, czy gazetek reklamowych sklepów. Możesz przygotować również zestaw obrazków namalowanych wspólnie z dzieckiem. Dzięki samodzielnemu malowaniu obrazków i ich nazywaniu, dziecko dodatkowo będzie utrwalało prawidłową artykulację namalowanego słowa.

Długi kawałek sznurka zawieś rozprostowany np. między dwoma krzesłami na wysokości głowy dziecka. Poproś dziecko, by przypięło wszystkie obrazki za pomocą klamerek do sznurka zgodnie z zasadą, że obrazki ze słowami zaczynającymi się na ćwiczoną głoskę przypina np. niebieskimi klamerkami (w moim przykładzie słowa zaczynające się na głoskę [L]), zaś pozostałe słowa – przypina klamerkami czerwonymi. Powtórzcie nazwę każdego obrazka, zawsze gdy dziecku uda się przypiąć obrazek do sznurka. Ćwiczenie, poza nauką prawidłowej artykulacji, doskonali kompetencje słuchowe dziecka – umiejętność rozpoznawania pierwszej głoski w słowie, co z kolei jest wstępem do nauki głoskowania oraz, w kolejnym etapie, nauki pisania i czytania.

(Visited 123 times, 1 visits today)
Ostatnio edytowany: 22 listopada, 2020
Zamknij