Napisane przez 17:46 Ćwiczenia prawidłowej artykulacji

UPS, COŚ ZNIKNĘŁO.

Rzeczy potrzebne do wykonania ćwiczenia:

  • kilka przedmiotów (np. zabawki, naczynia kuchenne, artykuły spożywcze, etc.)
  • kocyk lub ściereczka

Usiądź na podłodze wspólnie z dzieckiem. Przed dzieckiem ułóż 5 różnych przedmiotów. Poproś dziecko, by powtórzyło za Tobą poprawnie nazwę każdego przedmiotu.

Następnie, poproś dziecko, by zamknęło oczy, a ty zakryj w tym czasie jeden z przedmiotów kocem. Teraz, poproś dziecko, by otworzyło oczy i powiedziało, jaki przedmiot został przykryty kocem.

Przykłady przedmiotów dla różnych głosek:

  • głoska [sz] – talerz, szalik, nóż, myszka komputerowa, kasza, szklanka
  • głoska [s] –  miska, pasek, skarpetka, słoik, deska do krojenia
  • głoska [ś] – świeczka, sitko, śliwka, śmietana, miś
  • głoska [l] – talerz, widelec, filiżanka, butelka, lalka
  • głoska [r] – garnek, tarka, kredka, skarpetka, ryż
  • głoska [f] – farby, fartuszek, kwiatek, kalafior, frytka
  • głoska [k] – kubek, kawa, kasza, słoik, świeczka
(Visited 75 times, 1 visits today)
Ostatnio edytowany: 2 czerwca, 2020
Zamknij